Petra Karlsson

Kategori: Travel

The last days

Hej på er! Nu närmar vi oss de sista dagarna i Thailand. I natt sover vi i Krabi och imorgon flyger vi till Bangkok. Phi Phi var fint men det kändes lite förstört av all Turism. Allt som allt har det varit en fantastiskt resa där vi båda har kunnat slappna av och glömma allt annat, men nu känns det nästan lite skönt att närma sig flygresan hem.

Hi! We are now reaching the end of our trip. Tonight we are staying in Krabi and tomorrow we are flying to Bangkok. This trip have been the best one in my life so far, both of us have been able to forget about work and everything that's waiting back home, but now it actually feels good to soon be in Sweden again.

Koh Lanta

Haha skrattar åt mopedbilden och min reflektion i backspegeln! Nu har vi anlänt till Koh Lanta och ska sova här i fem nätter. Vi är på ett väldigt fint hotell, jag älskar inredningen här, väldigt industriellt med betong och gröna växter (kan visa mer sen). Igår hyrde vi moped igen och åkte till södra delen av ön där det finns en nationalpark. Själva rutten runt parken, som vi gick, var kanske inte det mest intressanta (om man inte älskar trädsorter) men det var väldigt vackert. Vi fick även se några apor och bada där innan vi åkte hem. Idag ska vi bara ta det lugnt här på hotellet i och med att vädret nog inte kommer bli så bra efter lunch, kanske tar några bilder till bloggen (Försöker långsamt göra Edvin till min Instagram Husband) . Hoppas ni alla haft en fin helg!

Haha, I'm lauging at the scoter picture where you acn see my reflextion in side mirrors. We have now arrived in Koh Lanta, and going to stay here for five nights. Yesterday we rented a scoter and went to the national park located on the south part of the island. The hiking trail was not that fun to be honest (unless you love trees) but everything was beautiful. We even got to see some monkeys before we went home. Today we are just going to relax at the hotel since the weather is not that good. We might take some pictures (slowly turning Edvin in to my Instagram Husband). Hope you all had a nice weekend, talk to you later!

Update

God morgon på er! Här är några bilder från de dagarna som vi spenderat på Koh Phangan. Vi bor på ett hotell nära stranden, vilket har varit både en fördel och nackdel. Första dagen var vi väldigt trötta, och tyckte det var lite jobbigt med musiken som pågick till 02.00 på natten p.g.a. att det var "pre-party" inför Full moon party, så den natten sov inte så bra. Men Full moon party var roligt, hela stranden var proppfull av människor, och det såldes mat och dryck längs kanten hela kvällen. Människor här har varit väldigt avslappnade och trivsamma att vara omkring. Om ni ska åka till Thailand tycker jag ni ska testa att vara med på ett :) Igår var vi på en rundtur runt hela ön, och träffade andra turister, en från Sverige b.l.a. som vi hängde med. Imorgon ska vi åka båt/buss över till sydvästra delen av Thailand så nästa uppdatering får ni därifrån.

Good morning! Here's some pictures from the last couple of days. We are staying at a Hotel nearby the beach. At first we did not like it since there was music from the clubs untill 02.00, but we realised that was only because it was the "pre-party* of the Full Moon Party. If you are ever planning on going to Thaliand, I recomend you attend one of theese Full moon partys. The whole beach was full of people and there was food and drinks sold along the beach. Yesterday we went on a tour around the island and met other turists, one swede actually. Tomorrow we are heading towards the south west part of Thailand, so the next update will be from there!

Koh Phangan

Hej på er! Imorgon checkar vi ut från vårt hotell på Koh Tao och drar vidare till nästa ö: Koh Phangan. Där ska vi bo fem nätter innan vi troligtvis åker till Koh Lanta. Igår hyrde vi moped och drog till andra sidan ön, det var lite spännande i och med att ön är som ett enda berg. På vägen hem såg vi åtminstone en annan mopedist som ramlade. Det blev lite snorkling där borta, men ingen båt runt hela ön. Smart nog kom vi på i sista stund att jag inte kan simma på grund av knäet. Det är nog det enda som frustrerar mig för tillfället angående skadan, annars har det faktiskt gått bra att jogga lite till och med, men det är fortfarande svullet så jag borde säkert egentligen inte hehe.

Hi! Tomorrow we are checking out from our hotel in Koh Tao and then go towards Koh Phangan. There we will be staying for five nights and then we will probably travel to Koh Lanta. Yesterday we rented a scoter and drove to the other side of the island. It was a bit exciting since the island is like one big hill, on the way home we saw atleast one other person that fell with their scoter. We did snorkel a bit over there, but we did not go on any boat. We realised it was not that good of an idea since I can't swim with my injured knee.

Koh Nang Yuan

Hej på er! Här är lite blandade bilder från de senaste dagarna. I tisdags åkte vi till Koh Nang Yuan för att spendera hela dagen där. Vi tog oss upp till deras "view point" och efter det blev det bara strandhäng. Vi har lyckats bränna oss lite så idag ska vi bara ta det lugnt och se till att boka hotell och transport för nästa vecka. Först blir troligtvis Koh Phangan, en ö som inte ligger närmast Koh Tao, men sedan vet vi inte. Just nu försöker vi göra något varannan dag för att också vila varannan dag. Ingen av oss känner en stress med att hinna göra så mycket så möjligt, vi är ganska nöjda med att bara få hänga vid hotellet ibland också. Imorgon ska vi troligtvis ta en båt runt ön hela dagen och snorkla, vilket ingen av oss gjort förut, så det ska bli kul!

Hi! Here's some mixed pictures from the last couple of days. Two days ago, we went to Koh Nang Yuan and spent almost the whole day there. We went up to the "look out point" and after that we just chilled by the beach. Today we are going to book hotel for the next coming week, right now we want to go to Koh Phangan first, after that we don't know. Neither of us feel a stress about doing as much as possible, we a pretty happy just being able to relax at the hotel. Tomorrow, we'll probably go with a boat around the island and do some diving, which non of us have ever done before, so that's exchiting.

Framme

Nu har vi snart spenderat vårat första dygn i Koh Tao där vi ska bo en vecka. Hotellet ligger sluttande ned mot vatten, vilket ger en fantastisk rumsutsikt. Idag har vi bara tagit det lugnt och försökt landa, Thailand är lite mer kaotiskt än vad vi räknat med, särskilt på det här öarna vi först varit på. Vi får se var vi tar vägen nästa vecka!

We have now spent our first 24 houres in Koh Tao where we are staying for a week. Tha hotel is located on a hill down towards the water, which give's a fantastic view. Today we've just been relaxing by the pool, Thailand is a bit more chaotic than what we first expected. We'll see where we are going next week.

Off we go

Nästa inlägg skrivs från Thailand

The next post will be published from Thailand

Thailand

Godmorgon! i förrgår bokade vi äntligen biljetter till Thailand inför mars. Jag har fått klartecken om att jag ska få vara ledig en månad och det känns väldigt bra att ha något att se fram emot nu när jag måste jobba medan många andra är lediga. Förövrigt har jag fått fast anställning nu vilket jag glömt berätta. Angående resan har vi inte bokat några biljetter inrikes ännu men tänker att vi ska åka till Koh Samui, Koh Tao och troligen Phuket. Nu vill jag bara att tiden ska rinna iväg så snabbt som möjligt haha.

Good morning! Two days ago we booked tickets to Thailand in March. I know that I'm going to get free from work for one month, which feels so nice since I'm currently working when most people are on Christmas holiday and now have something to look forward to. I've also forgot to mention that I'm now a full time employee, which is good to have on my resume for the future. About the trip, we are planning to go to Koh Saumi, Koh Tao and Phuket but we haven't booked the tickets inside of Thailand yet. Now I just want time to fast forward so we can go haha:)

Travel plans Bali, Thailand

Just nu sitter jag och planerar inför att resa i mars. Jag och Edvin tänker resa åtminstone tre veckor och just nu ser det ut att bli Thailand först, sen Bali och sedan en tredje destination vi inte bestäm ännu. Vi har en drive-dokument där vi planerar, som ett grupparbete i skolan, fast mycket mer motiverande att skriva om. Jag har redan skrivit en packlista, är sjukt taggad. I och med att jag inte var ledig något i sommar känns det välbehövligt att ta en paus och åka någonstans där det är varmt samtidigt som vi aldrig rest bara vi två (utan för Sverige), och då har vi varit tillsammans i snart två år. Mer om detta senare när det närmar sig avfärd, just nu måste man tugga sig genom November!

Right now I'm planing for a trip in Mars. Me and Edvin are going to travel for at least three weeks to Thailand, Bali and one more destination. We have a dokument where we are planning everything, like school project but far more motivating to write about. I have already made a list of things I should pack, and I'm so excited. Since I worked all summer I feel that it's well needed to take a break. More information will come, hope you have a nice day!